Bij een revalidatie moeten bepaalde oefeningen vaak worden herhaald. Voor volwassenen is dat al een uitdaging, maar voor kinderen helemaal. Kinderen vinden het herhalen van oefeningen al snel saai en verliezen hun motivatie.

Maar Gryphon Rider is allesbehalve saai! Deze game is speciaal ontwikkeld voor jonge revalidatiecliënten met niet-aangeboren hersenletsel(NAH) die veel fysieke balansoefeningen moeten herhalen. De jonge cliënt kan het spel spelen in het revalidatiecentrum én thuis met gezinsleden of met vriendjes. De techniek achter Gryphon Rider houdt alle gegevens automatisch bij, zodat de revalidatietherapeut inzicht heeft in het revalidatieproces van de cliënt.

Hoe werkt Gryphon Rider?

Gryphon Rider neemt de spelers mee in prachtig vormgegeven werelden. Het spel is net zo mooi en uitdagend als andere hoogwaardige entertainmentgames. De speler gaat op de rug van een griffioen mee op avontuur in een wonderlijke wereld. De kinderen besturen het spel op basis van hun bewegingen. Door bijvoorbeeld naar links of naar rechts te leunen, besturen ze de griffioen. De bewegingen van de cliënt worden waargenomen door een Kinect (een camera die gekoppeld is aan een spelcomputer en bewegingen registreert). De Kinect meet de bewegingen van de cliënt en vertaalt dit in de game naar controle over de griffioen.

Iedereen kan Gryphon Rider spelen

De cliënt kan Gryphon Rider in het revalidatiecentrum of thuis spelen. Arm-, been- of balansfuncties waarover een kind (nog) niet beschikt, kunnen automatisch worden overgenomen door het spel, zodat iedereen kan spelen. De cliënt kan hierdoor ook met gezinsleden en met vriendjes samen de wondere wereld van Gryphon Rider ontdekken.

Gryphon Rider: op maat voor de cliënt

Elk revalidatieproces is uniek. Daarom kunnen de verschillende vaardigheden in de game vooraf per onderdeel op het niveau van de cliënt worden ingesteld. Ook het tempo van revalideren kan worden aangepast. Nadat de cliënt Gryphon Rider heeft gespeeld, bewaart hij de game en kan hij de volgende keer weer verder op het niveau waar hij gebleven was. Gryphon Rider is door deze flexibiliteit geschikt voor elke cliënt en elk niveau.

Gryphon Rider in beeld

Dataverzameling tijdens het spel en op afstand

Terwijl de jonge cliënt vol enthousiasme het spel speelt, registreert de Kinect de bewegingen en de houding van de cliënt. Deze gegevens worden automatisch verwerkt in grafieken. Zo kan de therapeut tijdens de speelsessie de cliënt begeleiden en bijsturen. Speelt de cliënt thuis Gryphon Rider, dan kan de therapeut op afstand de revalidatie volgen en bepalen of het nodig is dat de cliënt langskomt voor extra begeleiding.

Partners Gryphon Rider

De game is ontwikkeld op aanvraag van en in samenwerking met revalidatieprofessionals. De medewerkers van ons Grendel Games-team weten hoe ze mooie, spannende games moeten maken, maar zijn geen revalidatiespecialisten. Daarom vroegen we revalidatieprofessionals én revalidatiecliënten om mee te werken aan de ontwikkeling van Gryphon Rider. Hun expertise geeft inhoud aan het spel en zorgt ervoor dat de revalidatie effectief verloopt. Daarnaast zijn er andere partners nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling, financiering en de uiteindelijke totstandkoming van Gryphon Rider.

Kijk op voor meer informatie op www.gryphonrider.com.

0
prachtige game worlds
0
oefeningen train je met Gryphon Rider
0
goblins ‘beschadigd’ tijdens het spel