Ons team

Wij hebben het wonderlijkste team van de wereld! Zo wil Gerard iets hebben om zich in vast te bijten, is Carin een echte trekkie, hangt Tristan graag rond in rokerige jazzcafés en wil Tim niets liever dan z’n creatieve honger stillen. Meet our team!

Tim Laning
founder & commercial director
Tim Laning
founder & commercial director

Monsterlijk goed in:
strategie, creatieve concepten, acquisitie

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere: 
alles!

Favoriete game van dit moment:
Pikmin 3, een computerspel voor de Wii U. Het is creatief, grappig en soms complex

All time favorite game:
System Shock 2, dit spel is niet minder dan geniaal!

Waar kom ik mijn grot voor uit?
voor het bedenken van concepten voor games

Wat wil het monster in mij?
z’n creatieve honger stillen

Jan-Jaap Severs
founder & operational director
Jan-Jaap Severs
founder & operational director

Monsterlijk goed in:
zichzelf en Grendel Games blijven verbeteren

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere: 
alle gameproducties vanaf 2003

Favoriete game van dit moment:
Streetfighter, niet één, maar de hele serie!

All time favorite game:
hmm, dat wisselt nogal eens

Waar kom ik mijn grot voor uit?
mooie dingen maken

Wat wil het monster in mij?
van Grendel Games een succesvol en gerenommeerd bedrijf maken

Tristan Lambert
game design director
Tristan Lambert
game design director

Monsterlijk goed in:
organiseren en ontwerpen

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
Gryphon Rider, Wijk & Water Battle, Missie Meldkamer, Brief foar de Kening

Favoriete game van dit moment:
Star Wars Battle Front, vooral vanwege de nostalgie

All time favorite game:
Baldur’s Gate II, vanwege het sterke verhaal

Waar kom ik mijn grot voor uit?
om te werken aan voortdurende verbeteringen

Wat wil het monster in mij?
whisky drinken in een rokerig jazz café

Friso Roolvink
producer
Friso Roolvink
producer

Monsterlijk goed in:
organiseren en plannen

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere: 
Garfield’s Count Me In

Favoriete game van dit moment:
Paladins, een online competitieve game waarbij je alleen kan winnen als je goed samenwerkt als team

All time favorite game:
Civilization, een all-time favorite omdat je millennia vooruit moet plannen om uiteindelijk de hele wereld aan je voeten te onderwerpen

Waar kom ik mijn grot voor uit?
bordspellen! Spelen, maar ook maken. Alle soorten en maten.

Wat wil het monster in mij?
zie het punt ‘all-time favorite game’

Anne Draaisma
art director
Anne Draaisma
art director

Monsterlijk goed in:
concepten bedenken en visualiseren

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere: 
Garfield, Wijk & Water Battle

Favoriete game van dit moment:
Devil Daggers

All time favorite game:
één game? Ik heb er veel meer! Nou, oké dan: Trespasser. Een Jurassic Park spel uit 1998

Waar kom ik mijn grot voor uit?
toffe, vernieuwende ideeën en game jams

Wat wil het monster in mij?
de beste zijn, grrrroaaahhh!

Carin Huurnink
animator
Carin Huurnink
animator

Monsterlijk goed in:
animeren

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
Underground, Gryphon Rider, Garfield, Wijk & Water Battle

Favoriete game van dit moment:
Rollercoaster Tycoon voor de iPad

All time favorite game:
World of Warcraft, ik ben gek op de sfeer, de art-stijl en het sociale aspect van de game

Waar kom ik mijn grot voor uit?
Star Trek! In het bijzonder Voyager en The Next Generation

Wat wil het monster in mij?
de wereld rond reizen

Remi van Loenen
game designer
Remi van Loenen
game designer

Monsterlijk goed in:
bestaande gameplay-elementen anders gebruiken voor nieuwe ervaringen

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
alle games, ben vanaf het begin bij Grendel Games betrokken

Favoriete game van dit moment:
Money Movers 2

All time favorite game:
de eerste Tomb Raider op Playstation 1

Waar kom ik mijn grot voor uit?
om iets leuks met anderen te ondernemen

Wat wil het monster in mij?
een product maken waarvan mensen elkaar tien jaar later nog vertellen “Weet je nog, dat moment wanneer je…”

Lieuwe de Wit
2d artist
Lieuwe de Wit
2d artist

Monsterlijk goed in:
iets bedenken en dan in 2D of 3D visualiseren

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
alles, ben al vanaf het begin bij het bedrijf betrokken

Favoriete game van dit moment:
Darksiders II. In dit spel moet de speler puzzels oplossen, spullen verzamelen, dingen ontdekken en vechten. Ik heb er wel even over gedaan om door alle levels heen te komen…

All time favorite game:
Return to Castle Wolfenstein. Je beleeft dit spel door de ogen van de hoofdpersoon

Waar kom ik mijn grot voor uit?
home made lasagne!

Wat wil het monster in mij?
werelden creëren met games

Alexander Batstra
3d artist
Alexander Batstra
3d artist

Monsterlijk goed in:
character maken in 3D en visueel technische hoogstandjes realiseren

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
Underground, Wijk & Water Battle, Garfield, Diamond Dan

Favoriete game van dit moment:
ik vind het leuk om van alles uit te proberen, dus heb telkens een nieuwe favoriet, op dit moment Uncharted 4 en Rachtet & Clank

All time favorite game:
poeh, moeilijk keuze, Rainbow Six en Bad Company 2

Waar kom ik mijn grot voor uit?
schietspelletjes! Ik heb ooit nummer 2 gestaan op wereldniveau met het schietspel Rainbow Six. En natuurlijk sporten, het moet wel een beetje in balans blijven

Wat wil het monster in mij?
steeds meer kennis vergaren

Pascal van Oldenmark
accountant
Pascal van Oldenmark
accountant

Monsterlijk goed in:
financiën

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
financiële bedrijfsvoering

Favoriete game van dit moment:
Call of Duty

All time favorite game:
dat is een offline spel, namelijk voetbal, gewoon op een voetbalveld

Waar kom ik mijn grot voor uit?
voor mijn gezin

Wat wil het monster in mij?
succesvol zijn

Alex Wijnbeek
developer
Alex Wijnbeek
developer

Monsterlijk goed in:
engine- en gameplay programming, polish, helemaal opgaan in mijn werk

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
Underground, Gryphon Rider, Garfield, Brief foar de Kening, Wijk & Water Battle, NomNomNom

Favoriete game van dit moment:
Fallout 4, de setting is supergoed neergezet en ik houd van het adventure/RPG aspect

All time favorite game:
Golden Sun, deze JRPG heb ik honderden uren gespeeld, en is een grote inspiratie voor mij geweest

Waar kom ik mijn grot voor uit?
games spelen en ontwikkelen

Wat wil het monster in mij?
nieuwe technieken proberen, mijn kennis uitbreiden

Erwin Terpstra
developer
Erwin Terpstra
developer

Monsterlijk goed in:
renderingtechniek

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:
Underground, Wijk & Water Battle, Garfield, Brief foar de Kening, Meunstertún

Favoriete game van dit moment:
Factorio, deze game daagt je uit om oplossingen te bedenken

All time favorite game:
Dark Souls

Waar kom ik mijn grot voor uit?
om nieuwe dingen te leren

Wat wil het monster in mij?
beter worden in wat ik doe, leren hoe dingen werken

Gerard van der Lei
developer
Gerard van der Lei
developer

Monsterlijk goed in:
algoritmes en datastructuren

Bij Grendel meegewerkt aan onder andere:g
root deel van de gameproducties, zoals Underground, Garfield en Wijk & Water Battle

Favoriete game van dit moment:
Dark Souls

All time favorite game:
Planescape Torment, met name de verhaallijn is heel sterk

Waar kom ik mijn grot voor uit?
interessante problemen oplossen en sporten zoals klimmen

Wat wil het monster in mij?
uitgedaagd worden, iets hebben om mij in vast te bijten