Onderzoek in chirurgie training

Soft Body Physics

Op dit moment werken we bij Grendel Games aan een aantal modules voor chirurgie training games. Er zijn veel technische ontwikkelingen op het gebied van (game) development die goed zijn toe te passen op de producten die wij maken om chirurgie te trainen. Zo kun je bijvoorbeeld met Soft Body Phyics (zie screenshot) een gedetailleerde en dynamische visualisatie maken van het gebruik van een chirurgisch instrument op het menselijk lichaam. Daarnaast zijn er natuurlijk grote ontwikkelingen in Virtual Reality die kunnen bijdragen aan een realistische en immersive beleving. Daarom zijn we een onderzoekstraject gestart waarin we deze verschillende ontwikkelingen bekijken en evalueren.

Tijdens het onderzoek verkennen we een aantal modules. We doen een analyse van de reeds aanwezige software en kennis op dit gebied en ontwikkelen prototypes die het werkingsprincipe moeten aantonen van de modules. Het gaat om de volgende gebieden:

  • Generieke VR-module om verschillende operatieve instrumenten (zoals zaag- en brandinstrumenten) te simuleren;
  • Realistische soft body physics VR-simulatie, om organisch weefsel mee te modelleren met VR-controllers;
  • Realtime dataverzameling & analyse om het mogelijk te maken om onder andere realtime game-moeilijkheid aan te passen aan het gemeten gedrag van de speler;
  • Intelligente realtime training/coach module voor simultaan coachen van meerdere gebruikers.
  • Custom data analyse interface van gebruikersdata.

Deze onderzoeksactiviteiten zijn medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling en de provincies Groningen, Fryslân en Drenthe onder de Versneller Innovatieve Ambities (VIA).

Europese Unie - Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling

Deel deze post op:
TwitterLinkedInFacebook